#ȘCOLICONȘTIENTE: BOOTCAMP EDUCAȚIONAL CLAR

26-30 Octombrie 2022

Academia Clar continuă și în acest an proiectul #școliconștiente. Acesta debutează cu organizarea unui bootcamp pentru profesori și directori din toată țara, în perioada 26-30 Octombrie.

Ei vor învăța, cu ajutorul unei metode de gestiune emoțională, cum să abordeze stresul, anxietatea, bullying-ului sau eșecurile școlare. După experiența din bootcamp, dascălii vor fi mentorati, pe parcursul anului scolar 2022-2023 de trainerii psihologi ai Academiei, pentru a putea pune în practica aceasta metodă, chiar cu elevii lor.

Ca și în anii precedenți, asteptăm sponsori/parteneri în educație interesați să ni se alature în demersul nostru de a face ca școlile din România să fie cât mai conștiente.

Scopul proiectului este introducerea în școală a unui instrument de conștientizare și gestionare a emoțiilor (Kit de educație emoțională CLAR). Credem că excluderea experiențelor emoționale din procesul de predare/învățare/ evaluare poate dăuna grav sănătății mentale a copiilor noștri.
Bootcampul educațional CLAR este un proces de conștientizare emoțională a situațiilor școlare de tip: stres, conflicte, apatie, izolare, eșec școlar.

Fiecare zi este tematică și presupune exersarea metodei CLAR de gestiune emoțională sănătoasă a acestor situații.

Obiective specifice ale programului sunt:
1. 50 de profesori și directori formați în gestionarea emoțiilor prin metoda C.L.A.R.
2. Dezvoltarea de abilități de gestionare a emoțiilor și a principalelor probleme emoționale școlare: bullying, dezinteres, eșec, stres, izolare
3. Formarea unei rețele naționale de profesori formatori cu competențe în gestionarea emoțiilor

Principalele activități la programului #școliconștiente sunt:
1. Bootcamp educațional
2. Conferința națională despre educație
3. Mentorat oferit directorilor pentru construirea unei culturi organizaționale care să ofere suport emoțional în actul educațional
4. Mentorat oferit profesorilor de către formatorii Academiei CLAR, în gestiunea emoțională a clasei de elevi
5. Acces la resurse educaționale (curs online, podcasturi) și workshopuri pentru 1250 elevi în gestionarea principalelor probleme emoționale școlare: bullying, dezinteres, eșec, stres, izolare – 5 workshopuri pe fiecare grupa de elevi

De asemenea, elevii profesorilor si directorilor participanti vor avea acces la burse și resurse on-line de educație emoțională, inclusiv cursuri asistate de trainerii acestei organizații.

Echipa C.L.A.R. va monitoriza activitatea profesorilor și rezultatele pe care aceștia le vor obține până la sfârșitul anului. Proiectul #școliconștiente este anual, iar în funcție de rezultate se va replica prin rețeaua de profesori instruiți în aceasta metodă, astfel incat impactul să fie cat mai mare la nivelul elevilor.
Echipa Academiei CLAR este alcătuită din consilieri și psihologi practicanți în metoda C.L.A.R.
Ne dorim ca acest demers să fie un prim pas în educația emoțională atât de necesară copiilor, dar și profesorilor, care se dovedește atât de importantă și de necesară în aceste vremuri.

Academia CLAR oferă programe de educație psihologică pentru gestiunea emoțiilor în școală.
Metoda CLAR a fost dezvoltată de Psiholog Dr. Alina Căprioară pentru rezolvarea situațiilor școlare care duc la stres, eșec, depresie, anxietate și bullying.

De ce ți-ai dori să te înscrii în proiectul #școliconștiente?

Beneficii:

  • Vei fi conectat un an de zile la psihoterapeuți practicanți ai metodei care te vor ajuta la gestionarea situațiilor provocatoare din clasă
  • Vei experimenta unui proces substanțial de autoanaliză și transformare personală
  • Vei experimenta procese de conștientizare individuale cât și de grup
  • Vei obține abilitatea de a pune în practică principiile metodei C.L.A.R.
  • Vei aparține unei comunități care împărtășește valori și practici comune
Înscrie-te aici

TEMATICA BOOTCAMP-ULUI EDUCAȚIONAL C.L.A.R.

26 octombrie: Cum gestionăm izolarea socială în școală.
Nevoi, traume și proiecții implicate în fenomenul izolării sociale în clasele de elevi. Gestiunea percepțiilor deformate, a gândurilor iraționale și a emoțiilor amplificate.

27 octombrie: Apatia. Cum gestionăm emoțional dezinteresul elevilor.
Nevoi, traume și proiecții implicate în dezinteresul școlar. Gestiunea percepțiilor deformate, a gândurilor iraționale și a emoțiilor amplificate.

28 octombrie: Stresul. Cum gestionăm emoțional stresul?
Nevoi, traume și proiecții implicate în stresul școlar. Gestiunea percepțiilor deformate, a gândurilor iraționale și a emoțiilor amplificate.

29 octombrie: Conflictul. Cum gestionăm emoțional conflictele?
Nevoi, traume și proiecții implicate în conflict. Gestiunea percepțiilor deformate, a gândurilor iraționale și a emoțiilor amplificate.

30 octombrie: Eșecul școlar: Cum gestionăm emoțional eșecul școlar?
Nevoi, traume, proiecții implicare în eșecul școlar. Gestiunea percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate.

AGENDA

26 octombrie: Izolarea Socială
16:00 – 16:30: Deschiderea taberei: prezentare și conectare facilitatori și participanți
16:30 – 18:00 – Sesiunea 1: Cum gestionăm izolarea socială în școală. Nevoi, traume, proiecții implicate în fenomenul izolării sociale în clasele de elevi
18:00 – 18:15 -Pauză
18.15-20- Sesiunea 2: Gestiunea percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate

27 octombrie: Apatia: Cum gestionăm emoțional dezinteresul elevilor?
9:00 – 11:30 Nevoi, traume, proiecții implicate în fenomenul dezinteresului, lipsei de energie în clasele de elevi
11:30 – 12:00 – Pauză cafea
12:00 – 14:00 – Grupe de lucru – facilitarea conștientizarii nevoilor, traumelor, proiecțiilor
14:00 – 15:30 – Pauză de prânz
15:30 – 17:00 – Gestiunea percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate
17:00 – 17:15 – Pauză
17:15- 19:00 – Grupe de lucru – facilitarea conștientizării percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate

28 octombrie: Stresul: Cum gestionăm emoțional stresul?
9:00 – 11:30 – Nevoi, traume, proiecții implicate în fenomenul stresului școlar
11:30 – 12:00 Pauza cafea
12:00 – 14:00 – Grupe de lucru – facilitarea conștientizarii nevoilor, traumelor, proiecțiilor personale
14:00 – 15:30 – pauză de prânz
15:30 – 17:00 – Gestiunea percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate
17:00 – 17:15 – Pauză
17:15 – 19:00 – Grupe de lucru – facilitarea percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate

29 octombrie: Conflictul: Cum gestionăm emoțional conflictele?
9:00 – 11:30 – Nevoi, traume, proiecții implicate în fenomenul conflictelor în școală
11:30 – 12:00 – Pauză cafea
12:00 – 14:00 – Grupe de lucru – facilitarea conștientizarii nevoilor, traumelor, proiecțiilor
14:00 – 15:30 – Pauză de prânz
15:30 – 17:00 – Gestiunea percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate
17:00 – 17:15 – Pauză
17:15- 19:00 – Grupe de lucru – facilitarea percepțiilor deformate, gândurilor iraționale și emoțiilor amplificate

30 octombrie: Eșecul școlar: Cum gestionăm emoțional eșecul școlar?
9:00 – 11:30 – Nevoi, traume, proiecții, percepții deformate, gânduri iraționale, emoții implicate în eșec școlar
11:30 – 12:00 – Pauză cafea
12:00 – 14:00 – Grupe de lucru – facilitarea conștientizarii nevoilor, traumelor, proiecțiilor, percepțiilor, gandurilor, emoțiilor
14:00 – Închiderea taberei

*Agenda este orientativă și poate suferi modificări în funcție de numărul participanților, perioada în care se desfășoară etc.

HAI ÎN BOOTCAMP-UL EDUCAȚIONAL C.L.A.R.

Înscrie-te aici
Bootcamp Educational Academia CLAR Durau